Nasyid

Wednesday, November 30, 2011

Kerberlangsungan Jihad Di Mindanau, Filipina


Allah Subhanahu Wa Taala Bertanya Kepada Hamba-hamba NYA Yang Beriman:

Mengapa kamu tidak berperang di jalan Allah dan (membela) orang-orang yang lemah baik laki-laki, wanita-wanita maupun anak-anak yang semuanya berdoa: “Ya Tuhan kami, keluarkanlah kami dari negeri ini (Mekah) yang zalim penduduknya dan berilah kami pelindung dari sisi Engkau, dan berilah kami penolong dari sisi Engkau!”
(An-Nisaaa:75)














"Orang-orang yang beriman berperang di jalan Allah, dan orang-orang yang kafir berperang di jalan taghut, sebab itu perangilah kawan-kawan syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya syaitan itu adalah lemah"
(An-Nisaa:76).


Wahai saudaraku.. Jihad sedang berlangsung.. Islam sedang diperangi, dibantai dengan begitu ganas.. Islam telah memanggil pemuda-pemudanya untuk tampil membelanya.. tapi engkau masih tidur, engkau biarkan Islam lemas hampir mati, engkau tidak ambil kisah dengan Islam, yang kau kisah hanyalah perutmu saja..

Apa yang engkau buat untuk membela Islam??? hanya cakap-cakap? hanya tulis-tulis? hanya hulur wang? atau hanya doa saja????
Sedangkan yang diwajibkan keatasmu ialah berperang jihad..
Apa engkau nak jawab di hadapan Allah kelak apabila di tanya, 'Ke mana engkau buang ayat-ayat jihad yang bercambak dalam Quran???
Mengapa tidak melaksanakannya ayat-ayat jihad itu sedangkan sudah tiba masanya???'

No comments:

Post a Comment