Nasyid

Friday, November 18, 2011

Kemenangan Jihad Di Checnya 2000M

Ini video jihad Di Checnya yang berlaku pada tahun 2000 masihi..


Mujahidin dengan izin Allah telah berjaya menyerang hendap konvoi tentera russia, negara red giant, sehingga menyebabkan mereka mengalami kekalahan teruk. Puluhan kereta kebal diletupkan dan dimusnahkan.. Mayat-mayat tentera kuffar russia bergelimpangan.. Alhamdulillah.. Allahuakbar!


"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjihad membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan nyawa kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya)."

(As-Saff: 10-11)





Jangan disangka bahawa dengan bilangan mujahid yang sedikit, mereka tidak dapat mengalahkan jumlah musuh yang ramai. Hal ini kerana dalam sejarah Islam sudah berapa banyak terjadinya bilangan mujahid yang sedikit dapat mengalahkan tentera kuffar yang ramai lagi dilengkapi persenjataan yang mordern. Asalkan kita terus taat kepada Allah.


"Wahai Para Nabi! Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan seribu orang kafir, kerana orang2 kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti."
(Al-Anfal: 65)


Mudah-mudahan, video ini dapat menambah semangat jihad kita.
Segala aksi dalam video ini adalah syarie sekalipun nampak kejam bagi hati insan yang tidak mengerti.

No comments:

Post a Comment